11 November, 2008

kuda ide internet?


Internet se razvija nevjerovatnom brzinom i ono što je prije deset godina bilo teško i zamisliti, danas je dostupno svima koji žele da istražuju, stvaraju ili samo razgledaju.
Klikom na sajt ovdje može se razgledati buduća predsjednička soba Baraka Obame, ovalni ured i ostali inventar u Bijeloj kući.
Pokretima miša vi se zapravo krećete kroz odaje predsjednika Amerike, i to je samo mali dio raznovrsnosti koje internet nudi.
Kao što sam ja napravio ovaj blog i slučajno mu dao ime „dobojske novine,“ tako svako od vas po cijeni minimalne mjesečne pretplate od 12,6 eura, može da napravi svoje internet novine. Da ne bude zabune, onih 12,6 eura je cijena koju inače plaćam mjesečno za pristup internetu.
Prednost mojih novina je što mogu da se čitaju u Australiji, Americi, Francuskoj, Kini ili bilo kojoj državi svijeta. Vjerujem da je njihova proizvodnja vrlo jeftina, a čitanje, kao što rekoh - besplatno.

Za samo par sati imao sam nevjerovatnu posjetu, i to zbog objavljene vijesti kojoj je inače mjesto u novinskim izdanjima tzv. „crne hronike.“
U tome mi je pomogao portalindex, koji je bez ustezanja preuzeo vijest sa mog bloga, nakon čega je počela vratolomna posjeta publike. Neki su se pitali zbog čega dnevna vijest na blogu, još klasičnog tipa za rubriku tipa „ko je koga ubio?“ Ispostavilo se da je to bila odlična reklama za blog.

Još ranije sam sa ovog linka preuzeo Blog Blaster, mali programčić koji sam kao alatku koristio za popularizaciju bloga. Uostalom, to mu i jeste namjena.
Program inače košta 29 američkih dolara ali se može besplatno isprobati, pa ko voli – nek izvoli.

Za one koji su zamoreni digitalnom kolor fotografijom, predlažem
ovaj sajt
Jednostavnim klikom pošaljete željenu fotografiju koja će biti obrađena na taj način što će izgledati kao da je napravljena prije stotinjak godina. Sve je podešeno tako da nije potrebno veliko znanje o internetu. Izgledaće kao da je isječak iz prastarih novina štampanih u crno-bijeloj tehnici.

Ali, ima još hiljade sajtova o fotografijama.

Meni se učinio privlačnim onaj koji traži osobe sličnih crta lica. Nisam siguran kolika mu je baza koju pretražuje, ali za par minuta sigurno će pronaći nekoliko vaših dvojnika, ili osoba na koje ličite. Interesantno je da u procentima, precizno izračunava koliko zapravo ličite na neku od poznatih osoba iz šou-biznisa! Naravno, opet je potrebna vaša fotografija koju morate poslati i za nekoliko trenutaka (zavisno od brzine pristupa internetu) možete da saznate na koga ličite. Jednostavnim klikom na ovaj link potražite kome ste slični?

Vjerujem da ne treba isticati kako odavno sve manje gledam TV, jer se o svježim vijestima informišem na internet portalima. Razgledam i gdje se što kupuje, provjeravam cijene automobila u Njemačkoj, Švicarskoj, Nizozemskoj...

Guglanje mi je jedan od omiljenijih sportova, pa u nedostatku mašte, pokušavam da se prisjetim imena bivših cimera, urednika, rodbine i prijatelja.
Fascinantno je kojom brzinom se nižu pronađeni rezultati. Jeste da ponekad to nema veze sa onim što sam tražio, ali tu su znaci navoda „jzdlhgsnbvgfrojhgfruiuh“ koji sužavaju pretragu i usmjeravaju je baš tamo kamo želim.

Naravno, postao sam i ovisnik. Danima nisam silazio sa www.mycity.co.yu gdje sam nekoliko puta očistio kompjuter od zaraze, uz vještu navigaciju momka pod nickom bobby (Boban Spasić) koji je autor, za mene komplikovanog programa, Malzilla koji tajno otkriva servere sa kojih se šalju virusi.
Po mojoj procjeni Mycity je najbolji forum na kojem se može saznati gotovo sve iz raznovrsnih oblasti.


I, kako bih dočarao da ima zanimljivosti, evo jednog interesantnog zadatka iz matematike koji je riješila SAnja.
Zadatak je postavio turista „pitanje789“ i glasi:
Na stolu se nalazi 12 kuglica.Jedna od njih je uljez,tj. mi ne znamo da li je ta kuglica koja je uljez teza ili laksa od ostalih 11 kuglica.Takodje na stolu se nalazi vaga sa dva tasa bez ikakvih mernih jedinica.Dato nam je 3 pokusaja da upotrebimo vagu tako sto cemo stavljati te kuglice na vagu i pronaci koja kuglica uljez.Pitanje:Kako cemo pronaci kuglicu koja je uljez? Nadam se da sam dovoljno pojasnio...Bio bih jako zahvalan ako bi neko resio ovo i pojasnio mi ga.


Da ne mozgate, Sanja je odgovorila:

Oznacis kuglice brojevima od 1 do 12, podelis ih u tri grupe po 4.

1. merenje je uvek isto: Meris 1,2,3,4 i 5,6,7,8 a odatle slede varijacije.

Ako su jednake, onda znas da je jedna kuglica u grupi od 9,10,11,12 laksa ili teza.
2. Meris 1,2,3 i 9,10,11, ako 9,10,11 pretegnu, onda je medju njima teza.
3a Meris 9 i 10, ako su jednake onda je 11 teza, ako nisu jednake onda je teza ona koja je teza.
3b je ako su 9,10,11 lakse od 1,2,3. Samo sto tu trazis laksu, a ne tezu.
3c je ako su 9,10,11 jednake sa 1,2,3. Onda je 12 drugacija od svih ostalih, i treba je samo izmeriti sa jednom od njih da bi se zakljucilo da li je laksa ili teza.

Ako su 1,2,3,4 lakse od 5,6,7,8 onda mora 'malo' da se kombinuje.
2. Uzmu se 1,2,5 i mere sa 3,6,9.
3a Ako su jednake ili je 4 laksa, ili su 7 ili 8 teze. Pa se meri 7 i 8, ako su jednake 4 je laksa, u suprotnom je teza ona koja je teza.
3b Ako su 1,2,5 lakse onda su ili 1 ili 2 lakse ili je 6 teza. Onda se mere 1 i 2 i ako su jednake 6 je teza, u suprotnom je laksa ona koja je laksa.
3c Ako su 3,6,9 lakse, onda je 3 laksa ili 5 teza. Onda recimo merimo 3 sa bilo kojom drugom koja nije 5 i izvucemo zakljucke...

Isti postupak radimo i ako su 1,2,3,4 teze od 5,6,7,8...

Stvarno, kuda ide internet?

3 comments:

Anonymous said...

I dalje ne shvatam u čemu je poenta popularnosti bloga i "nevjerovatne posjete"? Valjda zato što nisam novinar, ne mogu da razumem ni tu težnju ka ekskluzivnosti i fenomen ubrzavanja protoka informacija. Taj www.index.hr je preuzeo "bez ustezanja" blogersku vest, bez ikakve prethodne provere izvora. Verovatno zato što te već poznaju i imaju poverenje.

stringer said...

Da, poznajemo se od ranije. Povjerenje postoji.
Što se tiče poente: jednog dana će ovaj blog da preraste u sajt, a onda će biti i reklame, uticaj itd...
Nema pretjeranje težnje za ekskluzivom, ali ni jedan tekst nije copy-paste...

Anonymous said...

Gdje si, cijenjeni kolega...
InterNet ide u PM, to obojica vrlo dobro znamo. Uloga nas, kao veoma citanih blogera, je u tome da citaoce i korisnike InterNeta usmjerimo da na tom putu ne zalutaju.
Komentar je vise simbolican - cisto da stavim do znanja da te (jos uvijek ) citam....
p.s. stavio sam tvoj link na moju stranicu, da te promovisem kod mojih cijenjenih citalaca...